sobota, 16 lutego 2013

Rozpalanie podkurzacza



Czynność niby prost a jednak czasami zajmuje mi więcej czasu niż przejrzenie ula.

Osobnym tematem jest sam wkład do podkurzacza ale o tym innym razem.

Więc do tej pory to zapalniczka odpadała bo się przegrzewała i psuła. Niczego do środka jako katalizator dodać nie można bo z dymem będzie drażnić pszczoły swoim zapachem, a i nie wiadomo co też będzie się palić i czym "truć" pszczoły. Widziałem różne metody a sam niektóre stosowałem i pocięte kawałki papieru, suche liście, słoma, się rozpala i na to wkłada dopiero korę, spróchniałe drzewo. Można i zapałkami rozpalać bezpośrednio korę i wrzucać do podkurzacza, ale szkoda zapałek. Nie raz wydawało się że już, już jest działa, a przy ulu gasło, papier się wypalił, próchno żaru nie dostało i trzeba było od nowa.

I stąd szukałem czegoś innego, bardziej niezawodnego sposobu na dymek.
Znalazłem coś co nazwane mikropalnik, do lutowania. Myślałem o lampie lutowniczej, takiej dużej na naboje, bym mógł ją również wykorzystać do dezynfekcji ula ale ten mikropalnik wydaje się bardziej odpowiedni i chyba tańszy w eksploatacji.



Mikropalnik



 
Tutaj ładujemy normalnie tak jak zapalniczki.
Na powietrze nie działa, trzeba naładować.



Rozłożony.



Krzesiwo, trzeba sobie znaleźć sposób na rozpalanie
Nie jest to tak prosto jak przy zapalniczce



Już się pali ;-)



A tutaj pali się bardziej bo jest regulacja


Cóż myślę że spełni swoje zadanie ;-)


Co do podkurzacza to chciałbym go używać jak najmniej z powodu dymu ale to jest chyba jedyny sposób na pszczoły aby były spokojne a który nie ingeruje w środowisku ula, tak jak niektórzy spryskują jakimiś preparatami.

4 komentarze:

  1. Fajne. Podaj więcej szczegółów o tym urządzeniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tutaj więcej szczegółów nie ma
    Można powiedzieć że taka większa zapalniczka tylko że inna końcówka, płomień ma większą temperaturę.

    Wielkość też mała, jak widać na kartce.

    Nie wiem co więcej dodać, pytaj

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainspirowałeś mnie. Prawdę powiedziawszy nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. Właśnie sobie zamówiłem podobne urządzonko. A tak swoją drogą, szlag mnie trafia przy rozpalaniu podkurzacza, więc na pewno się przyda nie tylko do opalania ula.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy znasz na youtube kanał fatbeeman'a
      ale właśnie youtube podpowiedziało mi film jak on rozpala podkurzacz
      http://www.youtube.com/watch?v=ZKmIoSBf9K8


      Pewnie doktor google przeczytał mój wpis i postanowił podpowiedzieć.

      Usuń