wtorek, 4 grudnia 2012

Listopad 2012 (The BigOne)

Do zimy ul przygotowałem już na początku października. Ociepliłem i miałem nie otwierać do wiosny. Ale pojawiły się cieplejsze dni pod koniec listopada i pszczoły zaczęły wychodzić z ula.

I obserwując któregoś dnia ul zauważyłem na wylotku parę martwych pszczół a inne  wynosiły z ula również martwe pszczoły.
A jak je zostawiałem do zimy to widziałem że jest jeszcze czerw, a młoda pszczoła aby zostać pszczołą musi zrobić oblot inaczej nie przeżyje. Więc od razu pojawiła się myśl że są to pewnie te młode martwe pszczoły może jakaś choroba. I tak nie byłbym im już wstanie pomóc ale postanowiłem otworzyć ul aby się przekonać jak sprawy się mają i na potrzeby dokumentacji.

Więc poniżej fotki z kolejnych plastrów i mały krótki film. Widać ile mają zapasów pokarmu i np jak nie przezimują to będzie to informacja że było za mało i na przyszłość trzeba więcej. Przykre to ale człowiek uczy się na błędach.
Dobrze jak umie się uczyć.


BigOne - to mój pierwszy wspaniały TBH, jest duży i na razie pierwszy i te zdjęcia są z niego.
Wlotek skierowany jest na stronę wschodnią.
Pszczoły tworzą kłąb od strony północnej.




Jak również film na którym słychać dźwięki z wnętrza ula ;-)
Nie czuć zapachu ale jest naprawdę rewelacyjny.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz