wtorek, 28 maja 2013

W sprawie rójki, ciąg dalszy.


Tutaj pisałem http://ulebezramkowe.blogspot.com/2013/05/bedzie-rojka-jak-nic.html iż rójka blisko na co wskazuje film z 25 Maja 2013 roku.

Dzisiaj przestało podać i postanowiłem szybko przejrzeć i dołożyć kolejne dwie snozy prost w gniazdo. Razem to da 15 snoz
Przy okazji patrzyłem czy nie ma mateczników, i nie znalazłem. Są trutowe komórki jest całkiem sporo trutni które siedzą na pierwszym plastrze i widać ich całą masę w przedniej części ula.

Co jeszcze, plastry są dużo lżejsze, jeszcze nie zauważyłem aby zabrały się za zasklepiony  ale jak pewnie potrwa ta deszczowa pogoda to i ruszą zapasy.

Ale dociera do mnie fakt iż miód będę brał z tego ula na pewno nie wiosną i będzie to raczej jesień. Stąd też wykiełkował już konkretny pomysł na ul typu TBH ale z nadstawką. Tak aby oddzielić część gniazdową od miodnej nawet za pomocą kraty albo innego wynalazku.

A teraz jak widać na zdjęciu mam 15 snoz już (dzisiaj dwie dodałem). 11 zabudowanych ładnie i z zasklepionym miodem na górze.
Zimować będą na 7 więc 8 będę musiał odjąć i z nich będę miał miód który wycisnę.

A rójki może nie będzie skoro nie widzę żadnych mateczników.


Te pojedyncze i z plusem to są tegoroczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz